Gå direkte til indhold
 

GRIMME Skandinavien har fået færre problemer og mere værdi med én samlet IT-partner

Læsetid i minutter: 2

GRIMME Skandinavien

IT-udstyret skal bare spille

Hos GRIMME Skandinavien er det vigtigste, at tingene fungerer. Når IT-udstyret spiller, kan de koncentrere sig om det, de er bedst til: at levere og servicere specialmaskiner til hele kartoffelbranchen. Med hjælp fra vores Product Sales-afdeling har GRIMME Skandinavien fået én samarbejdspartner, der gør IT-driften lettere, minimerer hovedpinen og sikrer skarpe priser på hardware. 

grimme-skandinavien-case

Om GRIMME Skandinavien

Specialist i kartoffelbranchen

GRIMME Skandinavien er en midtjysk virksomhed, der forhandler og servicerer specialmaskiner til kartoffel-, grøntsags- og roeavl i Skandinavien. De er en del af den tyske koncern GRIMME Group og har 95 ansatte fordelt over Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Udfordringen

Spildtid og besvær med mange forskellige leverandører

GRIMME Skandinavien har i de senere år et stigende fokus på digitalisering – både i forhold til maskiner, og hvordan de arbejder. Det kræver et større behov for en samlet og professionel tilgang til IT-indkøb og drift.  

Tidligere blev udstyr købt fra flere forskellige leverandører, og der var ikke én fast kontaktperson. Det skabte unødige manuelle processer, spildtid og besvær ved reklamationer.  

GRIMME Skandinavien har desuden ikke deres egen IT-afdeling. Derfor er det vigtigt for dem ikke at bruge for meget tid på det. Som Kim Nielsen, der både er Reservedelsekspedient og ansvarlig for IT hos GRIMME Skandinavien, siger: ”Der er mange andre ting, som er vigtigere.” 

”Vi er jo jyder. Så den rigtige pris er vigtig. Men det er endnu mere vigtigt at have én fast samarbejdspartner. Det er nemt og giver tryghed. Og sparer os for en masse tid og hovedpine."

Kim Nielsen, Reservedelsekspedient og ansvarlig for IT, GRIMME Skandinavien

Løsningen

Én fast samarbejdspartner til hardware og support

GRIMME Skandinavien har i mange år haft serverdrift gennem itm8, men valgte også at udvide samarbejdet til hardware og support. Gennem itm8’s Product Sales-team har de nu adgang til:

  • Køb og klargøring af bærbare computere 
  • Levering og opsætning af Apple-telefoner til medarbejdere, inkl. integration med Apple Business 
  • Sparring og rådgivning ved hardwarevalg, f.eks. ifm. Windows 10’s end of life og HP-opdateringer 
  • Direkte kontakt til en fast rådgiver, Thomas, som både sparrer, foreslår løsninger og løser problemer 

Når GRIMME Skandinavien har brug for nyt udstyr – f.eks. i forbindelse med opstart af en ny medarbejder – er det en simpel og hurtig proces, hvor de selv finder udstyret på vores webshop eller tager fat i Thomas, som er deres kontaktperson. Og så klargør vi udstyret for dem. 

”Det ville tage lang tid at opsætte og klargøre, hvis vi skulle gøre det selv. Sådan er det ikke med itm8. De har kompetencerne til det, så det bliver gjort både hurtigt og ordentligt,” siger Kim Nielsen, der er Reservedelsekspedient og ansvarlig for IT hos GRIMME Skandinavien. 

Resultat

Mere tid og professionel sparring

Samarbejdet med itm8 har givet GRIMME Skandinavien: 

  • Mere tid i hverdagen til kerneopgaver – fordi der er mindre manuel håndtering og færre IT-udfordringer. 
  • Én samlet partner – nemt at få hjælp og styr på indkøb og reklamationer. 
  • Professionel sparring – hurtige svar og gode løsninger fra én dedikeret kontakt. 
  • Transparente priser – ærlig rådgivning og adgang til specialpriser ved større køb. 

Samarbejdet

En samarbejdspartner, der altid er til at regne med 

Det vigtigste for GRIMME Skandinavien er, at det bare fungerer. Og det gør det med itm8. Kim Nielsen beskriver samarbejdet således: "De prøver ikke at presse produkter ned i halsen på os. Vi får ærlige svar, og webshoppen fungerer ubeklageligt. Og vi kan bare tage fat i Thomas, hvis der er noget. Det er rart at have en, man kan regne med." 

Med itm8 har GRIMME Skandinavien fået en samarbejdspartner, der forstår deres hverdag, hjælper med at finde de rigtige løsninger og sikrer, at IT aldrig volder problemer. 

Et kort resume

Vil du gerne vide mere om de services, som vi har leveret i denne case? Så kan du surfe lidt rundt i dem her:

- Køb af hardware og software

- IT-support

- Servicedrift

 

Skal vi også hjælpe dig?

Udfyld formularen, og vi kontakter dig.