Gå direkte til indhold
 

Tildel de rigtige rettigheder til de rigtige medarbejdere – sikkert og effektivt

 
 Har medarbejderne adgang til de rette systemer? Betaler du for licenser, du ikke bruger? Det og meget mere holder Baseline Identity Management styr på. Løsningen administrerer brugernes rettigheder fra første til sidste arbejdsdag.
 
iStock-1749944626

Hvad er Baseline Identity Management?

Alle ansatte i en virksomhed er en identitet. Men der er forskel på, hvad den enkelte medarbejder skal have rettighed, adgang og licens til. Det afhænger af deres rolle og behov.

Med Baseline Identity Management kan du nemt og effektivt administrere identiteter og adgangsstyring både internt og eksternt. På den måde sikrer du, at de rigtige brugere har adgang til de rigtige systemer på de rigtige tidspunkter.

Værktøjet giver især mening for mellemstore og store virksomheder og virksomheder, hvor der er hyppig udskiftning i medarbejderstaben. 

Kan du genkende det her?

  • Du har svært ved at få overblik over, hvem der har adgange til hvad?
  • Du har en manuel onboarding proces?
  • Du glemmer at fjerne adgange fra opsagte medarbejdere?
  • Dine kollegaer venter ofte på IT-hjælp for at kunne løse deres arbejde?
  • Du har ikke styr på, om en tredjepart har adgang til sårbart indhold?

 

Hvis du kan svare ja til en, flere eller alle ovenstående scenarier, ligner du nok de fleste andre virksomheder.

Men faktum er, at det går ud over medarbejdernes produktivitet, når de ikke har de rette adgange og licenser. Og hvis du deler adgange med en tredjepart, er der risiko for, at det kan lukke dele af din virksomhed ned

miljoe-vertikal-23

Baseline Identity gør en stor forskel i din hverdag

 

lock-light

Forsvar brugernes identitet og beskyt adgangen til forretningens centrale systemer

id-card-clip-light

Kontrollér og administrér identitet og rettigheder ét sted

gear-light

Automatisér tildelingen af adgange til applikationer og services

shield-check-light

Skru op for sikkerheden og ned for omkostningerne

Selvbetjening er nøglen til effektivitet

Ingen Baseline Identity Management uden en selvbetjeningsportal. Selvbetjeningsportalen giver dig mulighed for – ja, at betjene dig selv. Det betyder, at dig og alle dine kollegaer slipper for at vente flere timer på IT-hjælp. I stedet kan det hele gøres med få klik. 

I logger ind og får adgang til en lang række funktioner. Blandt andet:

  • Password-håndtering
  • Rettighedstildeling
  • Bestilling af nye licenser
  • Godkendelsesflow
  • Administration af adgangskoder og notifikationer, når det er tid til at ændre dem
  • Overblik over gæstebrugere
  • Mulighed for at administrere fælles postkasse og mødelokaler.
miljoe-vertikal-49

Fra start til slut: automatiseret on- og offboarding

Det er de færreste medarbejdere, der forbliver i den samme rolle, fra den dag de starter, til de går på pension. En medarbejders livscyklus er ofte mere kompleks. Det kan være, at de skifter rolle eller afdeling, går på barsel, siger op eller bliver fyret. Alt sammen har betydning for medarbejderens rettigheder. 

Baseline Identity Management sørger for, at de rigtige rettigheder følger med medarbejderen. Den digitaliserer og automatiserer den typiske manuelle onboarding af både nye og eksisterende medarbejdere. Og når en medarbejder stopper, sørger den for en sikker offboarding, hvor al viden bliver beskyttet – med ét enkelt tryk.

miljoe-horisontal-20

7 fordele, løsningen giver dig

01

Øg medarbejdernes produktivitet med hurtig selvbetjening og godkendelsesflow – så undgår de at skulle have IT-hjælp

02

Spar tid og penge ved at automatisere processer og få indblik i licenser

03

Giv nye medarbejdere en produktiv første dag uden password- og login-bøvl

04

Undgå sikkerhedsbrud og datalæk både internt og eksternt

05

Minimerer manuelle arbejdsgange og menneskelige fejl 

06

Få øjeblikkelig nedlukning af adgang til systemer for opsagte medarbejdere. Det øger sikkerheden

07

Lev op til krav om GDPR-compliance med tilbagevendende audits og kontroller 

Uden indsigt vokser dine udgifter

Har du styr på, hvilke licenser du har? Nej, vel. Men det burde du have. Dine abonnementer og licenser kan nemlig være en skjult økonomisk fælde. Vi vil gerne vove den påstand, at du har aftaler, som ikke længere er relevante for nogle medarbejdere. Og det er spild af penge.

Baseline Identity Management giver dig overblik over medarbejdernes licenser. Det betyder, at du kan få styr på, om Mikkel i Marketing har for mange adgange. Og at du kan spare penge på abonnementer og licenser, som ikke bliver brugt.

miljoe-horisontal-33

Slip frygten for datalæk, og forbliv compliant

Du ved allerede godt, at datasikkerhed er vigtigt. Men i hverdagens travlhed glemmer mange det måske. Risikoen er især stor ved eksterne brugere, fordi det kan medføre sikkerhedsbrud, data-lækage, compliance-overtrædelser samt malware og virusangreb.

Det giver nok lidt sig selv, at Baseline Identity Management selvfølgelig lever op til alle sikkerhedsregler og GDPR-krav. Det betyder, at I kan forblive compliant grundet omfattende rapportering af identiteter med automatisk adgangscertificering for både brugere og gæster. Med løsningen behøver du altså ikke at frygte datalæk eller et besøg af Datatilsynet.

miljoe-horisontal-28

Hvad koster det?

Prisen på Baseline Identity Management afhænger af to ting: antallet af brugere, og om du vælger standard- eller plus-udgaven. Du betaler nemlig en fast pris pr. bruger pr. måned. Kontakt os, hvis du ønsker at få et prisoverslag.

ceoens-guide-til-hybrid-cloud-download-guiden

Løsningen kan skræddersys til dine behov. Hvad har du brug for?

 

itr-tabel-identity-management

 

Hør mere om, hvordan du får en automatiseret og sikker proces for tildeling af rettigheder

Lad os tage en uforpligtende snak. Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.