Gå direkte til indhold
 

Effektiv IT-drift giver 7-Eleven tid til forretningsudvikling

Læsetid i minutter: 2

7-Eleven

Kasseapparater, betalingsløsninger og kommunikation skal fungere døgnet rundt

7-Eleven er total afhængige af, at alle deres systemer fungerer døgnet rundt. Kasseapparater, betalingsløsninger og online-kommunikation skal fungere døgnet rundt. Ellers kan kunderne ikke betjenes, omsætningen falder og omdømmet kan tage skade. Derfor har 7-Eleven valgt itm8 som deres IT-driftpartner.

7-eleven-case

Om 7-Eleven

Verdens største internationale butikskæde

7-Eleven er verdens største internationale kæde af såkaldte ”convenience stores”. 7-Eleven findes i over 20 lande. I Skandinavien (inklusive Danmark) drives butikkerne på franchisebasis af norske Reitangruppen. Den første 7-Eleven åbnede den 14. september 1993 på Trianglen på Østerbro. Den 26. marts 2020 underskrev DSB og Reitan en aftale om, at 7-Eleven skulle erstatte og drive 80 Kort & Godt-butikker – indtil videre til 2027. 

Udfordringen

Total afhængighed af IT-systemer

7-Eleven er fuldstændig afhængig af, at alle deres systemer fungerer døgnet rundt. Kasseapparater, betalingsløsninger og online-kommunikation skal fungere 24/7 for at sikre kundebetjening, omsætning og omdømme.

Det kræver den rigtige IT-partner, der kan håndtere dette med over 185 butikker i Danmark.

”Vi glæder os over ikke selv at skulle bruge tid på drift, som er i sikre hænder hos itm8"

IT-chef Søren Birkstrøm

Løsningen

Stort udbytte af samarbejdet

Siden 2003 har vi leveret driftssikker IT-hosting med høj oppetid til 7-Eleven. Vores datacenter og governance model sikrer stabil drift og nem skalerbarhed, mens vores helpdesk er åben 24/7, hvilket giver tryghed og høj oppetid for både butikker og servicekontor.

"Vi glæder os over ikke selv at skulle bruge tid på drift, som er i sikre hænder hos itm8. Det har givet os tid til at fokusere på forretningsudviklende IT-projekter," fortæller Søren Birkstrøm, IT-chef hos 7-Eleven. Han tilføjer: "Udover allerede indtrufne IT-besparelser forventer vi, at vores samlede IT-investeringer kommer til at give en væsentlig højere ROI."

7-Eleven har været kunde hos os siden 2003 og har i dag 2500 brugere, som benytter vores services inden for IT-Outsourcing, Cloud hosting, Application management, Service desk og On-site support.

"itm8 varetager mange forskellige IT-opgaver og er solidt lokalt forankret. Hverken fysisk eller mentalt er der langt fra hverken Reitans servicekontor i Søborg eller 7-Eleven butikker over hele landet til itm8s kontorer i Herlev og Århus. Nærheden er med til at give et godt samarbejde," forklarer Søren Birkstrøm.

Et kort resume

Vil du gerne vide mere om de services, som vi har leveret i denne case? Så kan du surfe lidt rundt i dem her:

  • IT-hosting
  • Helpdesk
  • 100 % Outsourcing med IT-drift af alle danske 7-Eleven butikker og DSB-billetsalg
  • Høj oppetid på systemer 24 timer i døgnet
  • Skalerbarhed med mulighed for nemt at tilføje nye butikker til løsningen
  • Løbende rådgivning omkring optimering at IT-setup
  • IT-support 24/7

Skal vi også hjælpe dig?

Udfyld formularen, og vi kontakter dig.