Fordele
- 100 % Outsourcing med IT-drift af alle danske 7-Eleven butikker og DSB-billetsalg
- Høj oppetid på systemer 24 timer i døgnet
- Skalerbarhed med mulighed for nemt at tilføje nye butikker til løsningen
- Løbende rådgivning omkring optimering at IT-setup
- IT-support 24/7
Fakta
- Kunde siden 2003
- 2500 brugere
- Services: IT-Outsourcing, Cloud hosting, Application management, Service desk, On-site support
Med en total afhængighed af at alle deres systemer fungerer døgnet rundt, har 7-Eleven valgt itm8 til deres IT-driftpartner. Kasseapparater, betalingsløsninger og online-kommunikation skal fungere døgnet rundt. Ellers kan kunderne ikke betjenes, omsætningen falder og omdømmet kan tage skade.
Driftssikker hosting skaber tryghed
Ifølge IT-chef Søren Birkstrøm, Reitan Convenience Denmark A/S, har itm8s datacenter kørt IT-hostingen med al infrastrukturen upåklageligt siden samarbejdets start i 2003, hvilket har givet en høj oppetid og en tryg forventning om fortsat høj oppetid. Han fremhæver desuden, at itm8s governance model og rammeværk til at styre IT-driften med, fungerer som det skal.
Stort udbytte af samarbejdet
Det har ikke været nødvendigt for IT-chef Søren Birkstrøm at tænke på drift af systemerne siden samarbejdets start, for det har itm8 ansvaret for til en fast månedlig pris. Samtidig er det let at udvide med ekstra servere, som alle er placeret i Progressives datacenter.
“Vi glæder os over ikke selv at skulle bruge tid på drift, som er i sikre hænder hos itm8. Det har givet os tid til at fokusere på forretningsudviklende IT-projekter,” siger Søren Birkstrøm. Han fortsætter: ”Udover allerede indtrufne IT-besparelser forventer vi, at vores samlede IT-investeringer kommer til at give en væsentlig højere ROI.”
Han har et godt og tæt samarbejde med itm8, som han ser som både ansvarsbevidste og kundeorienterede, nemme at tale med og interesserede i at hjælpe med at udvikle 7-Elevens forretning.
IT-support 24 timer i døgnet sikrer høj oppetid
Ved tekniske problemer kan ansatte i de mange butikker og de 100 ansatte på Reitans servicekontor i Danmark nøjes med at henvende sig et sted. itm8s helpdesk er åben 24/7 året rundt.
"itm8 varetager mange forskellige IT-opgaver og er solidt lokalt forankret. Hverken fysisk eller mentalt er der langt fra hverken Reitans servicekontor i Søborg eller 7-Eleven butikker over hele landet til itm8s kontorer i Herlev og Århus. Nærheden er med til at give et godt samarbejde."
Søren Birkstrøm, IT-chef, 7-Eleven