Gå direkte til indhold
 

Optimering af CRM hos Skandia (Nu AP-Pension)

Læsetid i minutter: 1

itm8 inspirerede Skandia (nu AP-Pension) med deres nye vision for Microsoft Dynamics CRM

Skandia og itm8 startede i 2016 et samarbejde, med fokus på at standardisere og optimere Microsoft Dynamics CRM-platformen og derefter definere en ny struktur for dataejerskab. Arbejdet gennemføres som led i udskiftningen af det eksisterende kernesystem.

Med en slagkraftig vision søgte Skandia at opnå et Microsoft Dynamics CRM-system, der sikrer:

  • En stabil og brugervenlig standardplatform, der understøtter smidig og agil udvikling i flere miljøer

  • En bedre udnyttelse af platformens standardfunktionalitet

  • En klar struktur for, hvilke systemer, der ejer hvilke data

Derudover er arbejdet med Microsoft Dynamics CRM en naturlig del af processen om at forbedre håndteringen af den nye persondatalovsforordning.

Arbejdet lå for vores fødder, og vi besluttede at opdele projektet i tre faser med forskellige fokus.

 

Stabilisering

Formålet med denne fase er at stabilisere platformen for derigennem at sikre, at platformen er klar til at blive videreudviklet på. Dette inkluderer analyse af inkonsistente og duplikerede data, overførsler, opslag, samt stabilisering af integrationer via fejlhåndtering, omskrivning og logning.

 

Kundemaster

Målet for denne fase var at tilrette Microsoft Dynamics CRM, så det matchede Skandias målarkitektur og derigennem sikre, at ejerskab af data ligger korrekt. Denne proces blev udført sideløbende med udskiftning af det eksisterende kernesystem. Ved at køre disse to aktiviteter sideløbende sikres en entydig definition på ejerskabet af data. Dette dannede grundlaget for, at Skandia kan håndtere kravene fra  persondatalovsforordningen, der trådte i kraft 2018.

 

Standardisering

Formålet med denne fase er at sikre at platformen standardiseres, så der anvendes færrest mulige skræddersyede tilpasninger. For at opnå størst mulig standardisering blev platformen opgraderet, så de nyeste komponenter i Microsoft Dynamics CRM kunne tages i brug. Det betød eksempelvis, at mest muligt JavaScript blev omlagt til Business Rules. Et andet fokus i fasen, var at vurdere nye ønsker, der løbende blev opsamlet. Ønskerne blev i denne fase vurderet og implementeret. Det sker enten via undervisning eller teknisk implementering, hvor man forsøger at tilpasse standardfunktionaliteten til forretningens ønsker – eksempelvis ved bruger inddragelse.

Vi brugte vores gennemarbejdede projektplan for at sikre kvaliteten i projektet

Ud fra vores konsulenters erfaring, har vi gennem vidensdeling lavet en projektplan, som vi anvender i IT-projekterne vi løser. Projektplanen er bygget på successer og mangelfulde resultater, og er nu itm8s hemmelige våben når vi indgår samarbejde.

Skal vi samarbejde?

Gør som en række af landets største a-kasser, fagforeninger, medlemsbaseret organisationer, NGO’er og finansbrancher: kontakt os og lad os sammen finde den bedste løsning til jeres udfordringer.