Gå direkte til indhold
 

Optimering af CRM hos AP-Pension

Læsetid i minutter: 1

AP-Pension

Øgede krav

Pensionssektoren står over for øgede krav om digitalisering og databeskyttelse. For virksomheder som AP-Pension er det i derfor afgørende at have stabile og fleksible IT-systemer, som både hjælper dem med at udvikle sig og leve op til nye regler, som for eksempel persondatalovgivningen.

AP-pension-case

Om AP-Pension

100 procent kundeejet pensionsselskab

AP-Pension, tidligere kendt som Skandia, er en central aktør på det danske pensionsmarked. Med fokus på innovative pensionsløsninger og kundetilpassede services, har AP-Pension en vision om at tilbyde brugervenlige digitale platforme, der understøtter en effektiv og sikker håndtering af kundedata.

Udfordringen

Behov for optimering af CRM-platforme og datahåndtering

AP-Pension stod over for en række udfordringer med deres Microsoft Dynamics CRM-system. Systemet havde brug for en opgradering for at sikre stabilitet, standardisering og bedre udnyttelse af platformens funktioner. Samtidig var der behov for at definere en klar struktur for dataejerskab, især med tanke på de nye krav i persondatalovgivningen.

Løsningen

Ny struktur for dataejerskab

AP-Pension og itm8 samarbejdede for at standardisere og optimere Microsoft Dynamics CRM-platformen og derefter definere en ny struktur for dataejerskab.

Løsningen bestod af en tredelt tilgang:

  1. Stabilisering: Vi sikrede en stabil platform ved at analysere og rette inkonsistente data, håndtere fejlhåndtering og opgradere integrationer.
  2. Kundemaster: Vi tilpassede CRM-systemet til AP-Pensions målarkitektur og sikrede, at dataejerskabet blev korrekt struktureret, så det kunne leve op til persondatalovens krav.
  3. Standardisering: Vi standardiserede platformen ved at minimere skræddersyede løsninger og i stedet udnytte platformens indbyggede funktionalitet. Vi opgraderede platformen, så nye komponenter i Microsoft Dynamics CRM kunne implementeres og brugertilpasses.

Resultat

Succesfuld optimering og fremtidssikring

Samarbejdet har resulteret i en stabil og fleksibel Microsoft Dynamics CRM-platform, der understøtter AP-Pensions forretningsmål. Ved at optimere systemet har AP-Pension fået en bedre håndtering af kundedata og en platform, der er klar til fremtidige krav og udvidelser.

Et kort resume

Vil du gerne vide mere om de services, som vi har leveret i denne case? Så kan du surfe lidt rundt i dem her:

- Cyber Security

- Microsoft Dynamics CRM

- CRM

Skal vi også hjælpe dig?

Udfyld formularen, og vi kontakter dig.