Gå direkte til indhold
 

Microsoft Business Central optimerer processerne hos Guldfeldt Kontor & Data

Læsetid i minutter: 2

Guldfeldt Kontor & Data A/S

Effektivitet og præcision er nøglen til succes

I den hurtigt skiftende verden af teknologi står mange virksomheder over for behovet for at opgradere deres IT-systemer for at holde trit med den nyeste udvikling og opfylde nye lovkrav. Dette er også relevant for Guldfeldt Kontor & Data, hvor effektivitet og præcision er nøglen til succes. 

ineo-+4000i+location+picture_EM2_2143_3-1920w-1

Om Guldfeldt Kontor & Data A/S

Danmarks største forhandler af kopi- og printerløsninger 

Guldfeldt Kontor & Data A/S er Danmarks største forhandler af kopi- og printløsninger, der betjener virksomheder over hele landet. Udover salg og udlejning af kontormøbler og printløsninger tilbyder virksomheden også omfattende serviceaftaler. ERP-systemet hos Guldfeldt håndterer alt fra købs- og udlejningsaftaler til individuelle serviceaftaler, inklusive detaljer om hvornår og hvilken service, der er blevet udført på hver maskine. 

Udfordringen

Behovet for en opgradering af ERP-systemet 

Guldfeldt Kontor & Data A/S stod over for udfordringen med at opgradere deres forældede Navision ERP-løsning. Det gamle system kunne ikke længere understøtte de voksende behov og de nye krav i bogføringsloven fra 2022.

Derfor ønskede de at skifte til et nyt system, der ikke kun ville sikre compliance med de nyeste lovkrav, men også øge effektiviteten og brugervenligheden. Målet var at finde en løsning, der ville fremtidssikre virksomhedens drift ved at optimere processer og forbedre arbejdsflowet for medarbejderne. 

"Vi kan se, at systemet er mere effektivt at arbejde i, fordi vi nu kan nå flere ting på samme tid, i og med at systemet har flere funktioner, og flere processer er automatiseret. Blandt andet kan vi lave automatisk dataopsamling på tværs af systemet, så vi slipper for en hel del manuelt indtastningsarbejde."

Peder Kissow, Servicetekniker, Guldfeldt Kontor & Data A/S

Løsningen

Effektiv implementering med Microsoft 365 Dynamics

For at erstatte deres forældede Navision-system valgte Guldfeldt Kontor & Data A/S at implementere Microsoft Business Central med os som deres samarbejdspartner. Projektet startede efter sommerferien, og i november var det nye system oppe at køre. 

Den nye løsning indeholdt et specielt modul til håndtering af serviceaftaler, der automatiserer fakturering hver måned. Dette gav Guldfeldt Kontor & Data mulighed for at tilpasse service for hver kunde, noget der ikke var muligt med det gamle system .

Resultatet

En løsning, der passer perfekt til behovene 

Implementeringen af Microsoft Business Central har givet Guldfeldt Kontor & Data A/S et effektivt og fleksibelt system. Den nye løsning har automatiseret mange processer, hvilket gør arbejdsdagen lettere for medarbejderne. 

Fremtiden

Fase 2 i støbeskeen

Guldfeldt Kontor & Data A/S er ved at indkøre det nye system og planlægger allerede fremtidige udvidelser med yderligere funktioner. Den næste fase vil inkludere øget dataopsamling og analyse for at optimere forretningsstrategier og få dybere indsigt i forretningens udvikling. 

Guldfeldt Kontor & Data A/S er godt rustet til fremtiden med et system, der kan håndtere deres behov og støtte deres vækst. De er klar til at udnytte potentialet i deres nye ERP-system til fulde, hvor vi støtter dem hele vejen.

Et kort resume

Vil du gerne vide mere om de services, som vi har leveret i denne case? Så kan du surfe lidt rundt i dem her:

- ERP-system

Skal vi også hjælpe dig?

Udfyld formularen, og vi kontakter dig.