Gå direkte til indhold
 

Simonsen & Weel optimerer datahåndtering med Microsoft 365

Læsetid i minutter: 2

Simonsen & Weel

Effektiv databehandling bliver kun vigtigere i sundhedsbranchen

Sundhedssektoren udvikler sig hurtigt, og kravene til effektivitet og præcision stiger. For at håndtere øgede krav til dokumentation, regulering og voksende datamængder er det vigtigt for virksomheder at have effektive systemer. Simonsen & Weel leverer produkter til et varieret marked inden for sundhedssektoren, og derfor er effektiv håndtering af kundedata en nødvendighed.

forside-3

Om Simonsen & Weel

Danmarks ældste leverandør til sundhedssektoren

Med over 200 års erfaring er Simonsen & Weel Danmarks ældste leverandør til sundhedssektoren. Virksomheden tilbyder et bredt sortiment af produkter til en stor kundegruppe, som inkluderer privatpersoner, kliniske diætister samt regioner og kommuner.  

Udfordringen

Struktureret kundedata som topprioritet

Da Cindy Nijs tiltrådte som administrerende direktør i 2022, stod hun over for en stor udfordring: at få styr på virksomhedens kundedata. Tidligere var informationen om kunder spredt mellem e-mails, telefonopkald og medarbejdernes hukommelse.  

Denne fragmenterede tilgang gjorde det svært at få et samlet overblik over kundernes historik og forretningens behov. Det blev hurtigt klart, at for at kunne vækste effektivt og håndtere kundebasen bedre, var der brug for en struktureret løsning. Derfor blev implementeringen af et CRM-system en topprioritet. 

”Vi har en klar vækststrategi for de kommende år, og effektiv håndtering af kundebasen er et nøgleparameter. Tidligere var kundeviden ikke struktureret eller transparent, men personafhængig. Det gjorde os sårbare. Jeg prioriterede derfor at få organiseret vores viden i et CRM-system.”

Cindy Nijs, Administrerende direktør, Simonsen & Weel

Løsningen

Effektiv implementering med Microsoft 365 Dynamics

Simonsen & Weel valgte Microsoft 365 Dynamics CRM og samarbejdede med os for at sikre en hurtig og effektiv implementering. Fra projektet startede gik der mindre end tre måneder før systemet var i drift hos alle relevante medarbejdere.

Cindy Nijs fremhæver to nøglefaktorer for succesen: ”For det første fokuserede vi på en løsning med enkelthed og effektivitet. Vi ville have hurtige resultater. CRM-systemer tilbyder mange fancy features, men vi ville fra starten filtrere alt unødvendigt fra og stille skarpt på de allervigtigste funktioner. Den tilgang har givet pote. Folk er forbavsede over, hvor simpelt og brugervenligt systemet er.”

Fremtiden

Fremtidige planer med CRM

Med Microsoft 365 Dynamics CRM implementeret i virksomhedens daglige arbejdsgange, ser Simonsen & Weel frem til at udvide systemets brug.  

De planlægger at tilføje funktioner som integration af udbudsaktiviteter, der er vigtige for deres forretning. Det betyder bedre håndtering af data om mindstekrav og konkurrenceparametre, hvilket vil gøre deres processer endnu mere effektive. Med disse opdateringer er målet at optimere arbejdsflowet og styrke virksomhedens fremtidige vækst. 

Et kort resume

Vil du gerne vide mere om de services, som vi har leveret i denne case? Så kan du surfe lidt rundt i dem her:

- Microsoft Løsninger

- CRM/CE

- CRM

- CE

Skal vi også hjælpe dig?

Udfyld formularen, og vi kontakter dig.