Gå direkte til indhold
 

Velfungerende CRM giver Taasinge Elementer overblik over kompleks salgspipeline

Læsetid i minutter: 2

Taasinge Elementer A/S

Byggebranchen bliver digital

I byggebranchen sker der en hastig digitalisering, hvor virksomhederne i stigende grad arbejder datadrevet for at øge effektiviteten og forbedre beslutningsgrundlaget. Taasinge Elementer A/S er en del af denne udvikling og har derfor implementeret et CRM-system for at skabe bedre overblik over deres salgspipeline og optimere deres arbejdsprocesser.

taasinge-case

Om Taasinge Elementer A/S

Danmarks førende producent af præfabrikerede elementer

Taasinge Elementer A/S er Danmarks største og ældste producent af præfabrikerede træelementer til byggeindustrien. Siden deres start i 1971 har de været frontløbere inden for udviklingen af industrialiserede træelementbyggerier. Virksomheden leverer elementer til større byggeprojekter og fungerer primært som underleverandør med fokus på projektorienteret arbejde.

Udfordringen

Behovet for et samlet overblik over en kompleks salgspipeline

Taasinge Elementer har oplevet stor vækst, hvilket har gjort det nødvendigt at arbejde mere digitalt og datadrevet. Deres eksisterende salgspipeline var præget af kompleksitet, hvor salgsgennemløb kunne strække sig over et år, og flere tilbud på samme projekt skabte udfordringer i pipeline-rapporteringen.

Med flere produktionsenheder i både Danmark og Letland var der behov for en løsning, der kunne håndtere forsinkelser og koordineringskrav i produktionen. Derudover arbejdede sælgerne individuelt i deres egne Excel-ark, hvilket gjorde det svært at få et samlet og præcist billede af pipeline-udviklingen på tværs af hele organisationen. Alt i alt var der et stort behov for et samlet overblik der kunne rumme en kompleks salgsproces.

”Vi skal være gearet til at håndtere forsinkelser i vores produktionsplan – og omvendt, at vi kan opleve at få hasteordrer. Vores sælgere havde styr på hvert deres excelark, men vi havde brug for ét samlet overblik over vores salgspipeline. Vi gik derfor i gang med at afsøge markedet inden for CRM-systemer, og efter anbefaling kontaktede vi bl.a. itm8. Det stod hurtigt klart, at de kunne levere en løsning, der levede op til vores krav til en realistisk pris,” fortæller Allan Nykær Rosenhøj, der er Kundechef og Head of CRM hos Taasinge Elementer.

”Vi har fået et validt overblik over vores salgspipeline med alle de facetter, det indeholder. Vi kan koble vores produktionsplanlægning op mod vores salgspipeline, og vi har til enhver tid databaseret viden at styre efter. Det giver større sikkerhed i vores produktionsplanlægning."

Allan Nykær Rosenhøj, kundechef og Head of CRM hos Taasinge Elementer A/S

Løsningen

Implementering af Microsoft Dynamics 365 CRM

Efter en grundig markedsundersøgelse valgte Taasinge Elementer en CRM-løsning baseret på Microsoft Dynamics 365. Løsningen blev skræddersyet til deres behov og blev hurtigt en central del af deres arbejdsprocesser.

Gennem tæt samarbejde og træning blev medarbejderne klædt på til at bruge systemet optimalt, og de opnåede et fuldt overblik over deres komplekse salgsproces.

Resultat

Gennemsigtighed og effektiv produktionsplanlægning

Den nye CRM-løsning har givet Taasinge Elementer et præcist og databaseret overblik over deres salgspipeline. Dette har ført til en forbedret produktionsplanlægning, hvor både medarbejdere og ledelse nu kan stole 100% på de data, der styrer virksomheden. Samtidig har systemet skabt en bedre sammenhæng mellem projekter og kundehåndtering.

Arbejdet med CRM-systemet har desuden været første skridt i virksomhedens bevægelse mod at arbejde mere digitalt og datadrevet.

”itm8 har været til kæmpe gavn gennem hele processen. Det har stor værdi for os at kunne trække på eksterne specialister til projekter, hvor vi ikke har ekspertisen in-house. Jeg har hele tiden kunnet ringe til itm8 og få svar eller forklaringer, hvis der var noget, jeg ikke forstod. Jeg har endda fået et ’sandkassemiljø’ – en kopi af systemet, hvor jeg selv kan lege med funktioner og teste ting,” siger Allan Nykjær Rosenhøj.

Samarbejdet

Taler samme sprog

Ifølge Allan har itm8 været en stor hjælp i hele processen. Medarbejderne blev blandt andet klædt på med indledende træningssessioner og oplæring.

"Konsulenterne fra itm8 var supergode til at oversætte vores ønsker og behov til ’CRM-sprog’. De var enormt skarpe til at se mulighederne i vores komplekse salgsproces og omsætte det til et velfungerende IT-system," siger Allan Nykær Rosenhøj, kundechef og Head of CRM hos Taasinge Elementer A/S.

Et kort resume

Vil du gerne vide mere om de services, som vi har leveret i denne case? Så kan du surfe lidt rundt i dem her:

- CRM/CE-system

- Dynamics 365 CRM

- Dynamics 365 CE

Skal vi også hjælpe dig?

Udfyld formularen, og vi kontakter dig.