MobilPay Integration
Integration med MobilePay og oprettelse af dertilhørende MyShops i Dynamics CRM
For virksomheder og organisationer som bruger MobilePay i forbindelse med onlinesalg eller fundraising er det vigtigt at afstemning mellem Microsoft Dynamics og økonomisystem er effektivt.
Hvorfor vælge en MobilePay-integration til Dynamics CRM?
Med en integration til MobilePay indlæses transaktioner direkte i Microsoft Dynamics CRM. Denne automatiserede proces sikrer at data i CRM dagligt opdateres. I forbindelse med hver hentning af data foretages dublethåndtering for at sikre at betalinger ikke registreres dobbelt i CRM. Ydermere sikre denne import af data at økonomiafdelingen kan lave en nem og korrekt afstemning mellem økonomisystemet og Microsoft Dynamics CRM.
MyShops i MobilePay og CRM
Ved oprettelse af en MyShop i MobilePay oprettes en tilsvarende MyShop-post i CRM. I CRM indtastes MobilePay nummeret og PaymentPointId`et på den pågældende MyShop. PaymentPointId`et er essentielt idet dette unikke id anvendes til at hentes transaktionerne i MobilePay.
Der er mulighed for at angive f.eks. en kategori, kampagne eller indsamling på de transaktioner som indlæses og knyttes til MyShops i CRM.
I CRM matches MobilePay betalingen med den tilsvarende MyShop-post. Entiteten ”Payment” anvendes til at samle informationer om MobilePay betalinger.
Fordelene ved en MobilePay integration i Dynamics CRM
Fordelene ved at anvende en integration til MobilePay:
- Betalinger foretaget med MobilePay til MyShops overføres automatisk til Microsoft Dynamics CRM.
- Lettere afstemning mellem økonomisystem og CRM da betalinger fra alle kanaler samles i CRM-løsningen. Herved er det lettere at lave opsummering af sumtotaler som kan overføres til økonomisystemet.
- Registrere data på de enkelte MyShops i CRM f.eks. angivelse i kampagne