Gå direkte til indhold
 

Respondér

Minimer skaderne af et cyberangreb med en krisestyringsplan

Din virksomhed kan blive udsat for et hackerangreb. Det er et faktum. Men er du forberedt på det scenarie? En krisestyringsplan får ikke jeres data tilbage, hvis det er blevet stjålet – men det sikrer en klar plan for at gøre jeres teknologi driftsklar igen, så I ikke mister for store værdier. Med andre ord er krisestyring din virksomheds nøgle til robusthed i IT-sikkerhed.

1920x1220_The-tour_29

Hvad er en krisestyringsplan?

I en verden hvor cyberangreb er en konstant trussel, er det afgørende for virksomheder at have en solid krisestyringspraksis på plads. En krisestyringsplan er kort fortalt en aktionsklar plan for, hvilke organisatoriske processer og tilhørende teknik, der skal prioriteres, og hvordan kriseledelsen skal samarbejde og genetablere infrastrukturen.

En krisestyringsplan forbereder jer på potentielle begivenheder, der kan have en indvirkning på jeres forretning – og sikrer forretningskontinuitet, hvilket er afgørende for at minimere virkningerne af et IT-nedbrud eller cyberangreb. For når forretningen går ned, er det krisestyringsplanen der slår ind og sørger for, at I ikke mister alt for store værdier.

Krisestyring IT-sikkerhed

Identificer og beskyt dine kritiske IT-aktiver 

Rådgivning og en struktureret tilgang er med til at sikre informerede risikobeslutninger. Vores fokus er ikke at opnå en nulrisiko. Men på at skabe risikotransparens og en synlig balance mellem omkostninger og ressourcer, der er nødvendige for at afbøde cyberrisici.

Vi hjælper med at identificere og beskytte dine mest kritiske IT-aktiver, udarbejde passende planer og sikre, at dit tekniske personale er klædt på til at genoprette kritiske systemer hurtigt og effektivt.

Vores services inkluderer opbygning af disaster recovery- og business continuity-planer, krisestyring samt facilitering af træning og test af din organisations beredskab. Dette kan omfatte tests af kriseeskaleringsprocessen, mobilisering af kriseteams og intern og ekstern krisekommunikation.


Fortæl os om dine behov

3 grunde til at du bør have en god krisestyring

 

#1

Hurtig reaktion

Forberedelse af uventede hændelser sikrer hurtig og effektiv reaktion i tilfælde af et cyberangreb. Det minimerer forstyrrelser og skader.

 

#2

Minimér konsekvenser

En krisestyringsplan minimerer konsekvenserne ved et IT-nedbrud eller cyberangreb, da I er godt forberedt.

 

#3

Arbejd optimalt

Dine medarbejdere og ledelse kan arbejde mere optimalt i en krisesituation, fordi I alle arbejder ud fra den samme plan.

Det indeholder vores krisestyringsplan

Vores opbygning, test og vedligeholdelse af planer består af følgende:

  • Identificering af de mest kritiske IT-aktiver for at forstå disse aktivers modstandsdygtighed.
  • Identificering af behovet for forretningskontinuitetsplaner og disaster recovery-planer.
  • Udarbejdelse af passende planer, herunder en krisestyringsmodel, der sikrer roller og ansvar samt beslutningstagning.
  • Instruktioner til teknisk personale om, hvordan man gendanner kritiske IT-aktiver i en prioriteret rækkefølge.

Formidling af planerne både internt og eksternt omfatter:

  • Forvarslingsøvelse, der måler tiden til at samle krisestyringsteamet eller kritisk personale.
  • Struktureret øvelse med krisestyring.
  • Scenariebaseret gennemgang og test.
  • Den fungerende kriseleder under en krise.

Vores tilgang – dine behov

Vores tilgang er baseret på anerkendte best practice-rammer, som vi tilpasser til dine specifikke behov. Vi udvikler planerne gennem møder, workshops og interviews med nøglepersoner fra din organisation og sikrer, at de er testet og klar til brug. 

Det er vigtigt, at indholdet af planerne opfylder jeres behov og forventninger. Derfor er tæt dialog afgørende for vores samarbejde og jeres inddragelse.

Skal vi tage en snak?

Skal vi tage en snak om, hvordan du forbereder og beskytter dine kritiske IT-aktiver?

Udfyld formularen, og vi kontakter dig til en uforpligtende snak om dine ønsker og behov.